DIY: skallra av tom hushållsrulle

Igår tog hushållspapperet slut.
Jag har insett att jag älskar hushållspapper.
Bara riva av, torka och slänga.
Mitt Jag i fjol skulle förfasa sig över detta slöseri.
Hon höll på och tramsade med miljötänk och annat tidskrävande.
Hur som helst.
Gossen älskar också hushållspapper.
Han fick tag i den tomma rullen och började slå med den lite här och där.
Hmmm, tänkte jag. A potential skallra?
Ja! Med lite tejp, två matskedar bönor och ritpapper blev rullen till ett instrument.
Plus i kanten för milt ljud.
Men jag stannade inte där utan lät skallran få ansikte och kläder också.
Och vips blev den av någon anledning ointressant för gossen.
Sambon gillade den i alla fall.
Nu står den och ler på bordet och väntar på att få digga med till favoritlåten "Drömmen om Elin" med Tommy Körberg.
 
 
 
1 Robex Lundgren:

skriven

söt

2 M:

skriven

Om det är till nån tröst så är det alla gånger betydligt mer hygieniskt att använda hushållspapper än att torka med en trasa som man sköljer ur och använder igen.
Jovisst man kan tvätta dem ofta och byta till en ny varenda dag om så är men är det alltigenom miljövänligt? Jag vet inte. Har inte räknat på det.

Svar: Tack för bra vinkling! Ska tänka att det är hygieniskt istället hädanefter och lämna miljöproblemen åt de verkliga bovarna (fabrikerna och politikerna) istället.
Sara

3 kim Samuelsson :

skriven

kolla gärna in min blogg

4 Angus:

skriven

men du vilken hälig blogg! annorlunda och härlig
här vill jag komma åter

Svar: men tack! du är hjärtligt välkommen tillbaka när du vill
Sara

5 KassandraPalma:

skriven

åh så kul och vilket påhitt!

Svar: man kan göra med tomma läskburkar också, men det blir nog mer livat då
Sara

6 Knaperbloggen:

skriven

Vad charmigt! :)

Svar: hehe tack :)
Sara

7 milina.blogg.se:

skriven

vad smart :)

Svar: man tar va man har
Sara

8 FrökenTV, bloggen om tv och film:

skriven

gulligt

Svar: tack
Sara

9 Sofia:

skriven

Vad smart och roligt ju!

Svar: :)
Sara

10 tommy:

skriven

vad häftigt =)

11 Sandra Lundin:

skriven

Det här är ju bara för gulligt :D

Svar: haha, typiskt dagispyssel
Sara

12 Frida:

skriven

Vilken fin och inspirerande blogg :)

Svar: tack så hemskt! :)
Sara

13 HJJONSSON:

skriven

Haha söt!

Svar: hehe
Sara

14 Amanda Niclasson:

skriven

Vilken rolig idé, så söt!

Svar: lite fulsöt!
Sara

15 ∞NORA∞:

skriven

Åh vad fin blogg du har! <3

Svar: åh, tack! <3
Sara

16 Madeleine Parkenberg:

skriven

Smart! :)

Svar: :)
Sara

17 Småstadsfrun:

skriven

Tycker sådana saker är otroligt smarta och piffiga. Jag brukar fråga om jag får ta med mig de tomma rullarna som matkassarna är på i affärerna. Aldrig någon som nekat än så länge. De i butikerna är hårdare och mer stabila än vanliga hemma-rullar. Bara ett tips!

Svar: Tack för tips! Ja, den jag använde blev bucklig rätt snart. Dessutom är det nog bäst att klä in den i något tåligt papper eller liknande eftersom dreglande munnar och vattenfärg inte visade sig vara någon lysande kombo.
Sara

Kommentera här: