Veckan via tingen: Vecka 6

Måndag
Första sminkinvesteringen på ett år. En sån där pryl som kommer räcka länge. Den gör mig låtsaspigg utan att ge dålig hy efteråt.
 
Tisdag
Äntligen en telefon som funkar. Äntligen kunna fota i annat än klart dagsljus. Billigare än min gamla mobil är den också.
 
Onsdag
Pulka. Vilken succé för den lille! Och vilken träningsvärk man får av att släpa och pulsa i djup snö.
 
Torsdag
Mina tänder behöver mycket kärlek efter både graviditet och för många nattningar där jag själv somnat.
 
Fredag
En fyndad liten lavendelblå väska att lägga sina klossar i.
 
Lördag
Sambon lappade sin arbetsskjorta med tygbitar vi köpte på oss från en textilbutik i Kyoto för sex år sedan.
 
Söndag
Är så lyckligt lottad som har någon som gör granita på blodgrape åt mig en söndagkväll.
 
 
1 malin:

skriven

Åh vill också ha 6an :)

Svar: den var utsökt! Granitan alltså. Den lappade skjortan snygg som tusan. :)
Sara

2 Alicia:

skriven

Skjortan! <3 Så himla fint gjort. Önskar jag vågade lite mer när jag lappar eller syr kläder. Blir ju så underbart med någonting udda!

Svar: Ja, jag är lite avis för att inte jag kom på det här. Känner för att lappa allt jag kommer över nu med fina tygbitar. Om jag vågar...
Sara

Kommentera här: