Veckan via tingen: Vecka 10-11

I Portugal kommer vi inte kunna sova i samma säng alla tre. Jag är beredd på mycket gråt och tandagnisslan från en liten person. Därför får vi passa på att njuta av vår stora dubbelsäng nu.
 
Förra veckan var karln på jobbresa. Han tog med sig en fin rosa och guldig ask macarons från Ladurée hem till mig.
 
Han har även gått och köpt en noppborttagare och håller nu på att noppa av alla plagg han kommer åt.
 
Jon Klassen - vilken kille. Hans bilderbok är så enkel och snygg och kul att jag blir alldeles till mig när jag läser den. Gossen tycker den är trist men kommer säkert fatta grejen sen när han börjat prata.
 
Jag kan inte få nog av indigofärgat tyg och vill inreda hela lägenheten med det. Den här biten ska jag sy till en grej av sen när jag kommer hem till Sverige igen.
 
Jag köpte ju en bambusteamer till sambon i födelsedagspresent... Det gjorde hans vän också. Två stycken. Vi kommer få äta ångkokat resten av livet nu. :(
 
Gossen har fattat sambandet knapp -> lampa. Det blinkar som värsta discot här hemma när han är i gång. Hoppas på att det inte framkallar epilepsi hos någon känslig.
 
Ikväll ska vi på fancy restaurang för sen födelsedagsmiddag. Ett sånt där ställe där det tar veckor att få bord. Lyckades bara få plats sent ikväll så mormor får vara barnvakt här hemma. Ska bli himla trevligt.
 
 
1 Ida:

skriven

Nu ska jag göra det tråkigaste man kan göra nämligen berätta min dröm för dig (men inte hela gubevars). Du och jag hängde på dagen och så skulle vi gå ut på kvällen. Men jag var så trött och opepp fast jag hade längtat. Minns att jag sa "men jag är alltid trött vid den här tiden, det går över". Det var det hela.

Hoppas ni får en fantastisk kväll på restaurangen, allt sånt där blir ju så mycket härligare när det ej kan ske så ofta.

Svar: Haha! Låter som en spännande dröm. Ungefär lika spännande som det skulle vara i verkligheten. Mvh partylejonet som numera somnar vid halv åtta.
Sara

Kommentera här: