Veckan via tingen: Vecka 9

Varje gång jag dricker grönt te (ej på påse) blir jag helt euforisk och frågar mig varför jag inte gör det varje dag? Får påminna mig om att det ju är för att jag annars kanske tröttnar på det. Man måste hålla lite på sina favoriter.
 
Iris hantverk. Jag är i prylhimlen när jag är där och vill köpa prick allt. Bet mig i kinden och tvingade mig själv att bara shoppa tvålkopp.
 
Åt lunch med gulliga Maria och Elena på Kulturhuset och fick en rulle av Marias fina tapet. Sparar till Noahs framtida rum. 
 
Jag saknar att läsa. Böckerna här hemma fungerar mest som dekoration just nu. Tur att man har sina tankar och sin fantasi att försvinna bort i emellanåt.
 
Mina ringar blir inte heller använda eftersom de rivs och klämmer när man bär på små söta barn. Men de gånger jag har chansen att ha på mig några känns dagen extra festlig. Det behövs inte mycket för att göra saker speciella nu för tiden, vilket jag är glad för.
 
¨¨¨¨¨
Det här bildreportaget ger mig frid i själ o hjärta.
 
Några av de gånger i livet jag varit riktigt lycklig har det involverat kroppsarbete och natur. Därför går den här texten rakt in.
 
1 Sandra Lundin:

skriven

Som sagt, älskar de här inläggen!

Svar: tack Sandra! <3
Sara

2 AgnesBlixa:

skriven

Vilken fenomenalt inlägg.
Kankse snor iden.
Ps älskar grönt te<3

Svar: Ja gört!
Sara

3 Kanske börja lyfta skrot då vid brist på kroppsarbete i hemmet. Så jävla gött att känna hur man blir allt starkare.:

skriven

Fint! Kanske börja lyfta skrot då vid brist på kroppsarbete i hemmet? Så jävla gött att känna hur kroppen blir allt starkare. Fast för mig slår löpning allt <3

Svar: Blir så avis på folk som tränat så pass länge att de börjar känna av en positiv effekt. All rörelse känns så motig för slappa mig. Fast ja, jag borde försöka hålla ut lite längre och också bli frälst joggare. Det verkar så härligt.
Sara

4 "Ida":

skriven

Jo jag har ändrat namn till Kanske börja.....men du kan fortfarande kalla mig Ida.

Svar: Kanske börjar kalla dig Börje
Sara

5 lovisa:

skriven

åh, älskar tekannan! så sparsmakad och ändå inte, på samma gång liksom.

Svar: och liten är den också!
Sara

6 Ida:

skriven

Älskar det namnet av nån anledning. Känns som att jag hört om nån som stavat med G. Börge. Fylls av skratt bara jag tänker på det.

Det är därför jag inte gymmar så mycket, orkar inte vänta på resultaten.

Åh vad jag saknarej.

Svar: längtar efter däjjj, Börge!
Sara

Kommentera här: