Buller i byn

DSCF9193 DSCF9199 DSCF9204 DSCF9210 DSCF9206 DSCF9219 DSCF9221 Hör och häpna. Lillen var på dagis en hel timme utan mig idag. Mycket gråt när jag vinkade hejdå och skriken hördes ända ned till centrum. Det brukar vara så vid avsked, men så fort jag är utom synhåll lugnar det ned sig. Jag gick ned till kaféet och köpte fika under tiden.
- Jag är inte den enda som gjort ett semmelbreak ser jag, hördes en röst.
Det var en medelålders man med grädde i mustaschen som satt vid bordet bredvid. Jag berättade att jag precis lämnat min son ensam på dagis för första gången och därför köpte en semla till tröst. Mannen hade skolat in tre barn, sa han, och gav mig därefter många tips som jag tacksamt skrev ned. Hur man kan känna som förälder, hur barnen kan reagera, vilka kläder som är bra att ha och var de går att köpa, vilka aktiviteter som brukar uppskattas mest osv. Hela timmen satt han där och peppade mig. Blev himla glad av detta. Vi skildes sedan åt och jag gick för att hämta en nu fnissande liten gosse. Bara två dagar kvar av inskolningsveckan och läget har ljusnat.
 
1 Nike - inredning, trender och studentliv:

skriven

Så himla gulligt möte. Fint när det dyker upp en person från ingenstans och gör ens dag så mycket bättre.

2 Sandra:

skriven

Men fy vad mysigt att du kunde träffa en sån trevlig man direkt efter ett sånt uppbrott.

Kommentera här: