Sommarkväll

Här kommer några sista bilder från sommaren. Det är alltså höst nu. Ganska skönt faktiskt. Men när jag ser foton från sommarkvällarna i stugan är det förstås synd att det dröjer ett helt år till nästa gång.
 
Åh, vår lilla kissemiss! Tänk att jag äntligen har en i mitt liv. Överallt har jag honom verkligen, för han är min nya skugga. Jag har nog aldrig träffat en keligare och mer tålmodig katt.
 
Mormor var också kattälskare. Eller djurälskare överlag. Det syns spår av det överallt. Hon gullade till och med med döda husmöss som fastnat i råttfällan och sa att de var "så gulliga på den lilla munnen". Men där drar jag en gräns. Jag skriker som pigan Lina när jag ser den gulliga lilla musmunnen.
 
Jag badade inte i år. Ån var full av glada laxar som planterats dit och jag hade inte lust att vara med och sprattla i leken. Jag är ju inte direkt någon glad lax alls för tillfället.
 
Noah hittade sin gammelmorfars gamla hattar i en garderob och satte på sig båda två. Varför välja bara en när båda är så stiliga?
 
Jag fick ytterligare några av mormors gamla koppar med fat. Lyckades genast tappa och slå sönder det bruna fatet. Suck.
 
Mamma hittade sin dagbok från när hon var runt 11 år. Alla pojkar var "hemskt snäll".
 
När glasknoppen i kammarn glänser som is vet man att det är sen sommarkväll. Sen blir det blått. Och sen är det dag igen.
 
Ses nästa år, sommar. Då ska jag plantera ut mig själv i ån och plaska gärnet.
 

Kommentera här: