DIY: Furoshiki

Det finns väl inget land där man är så noga med detaljerna som i Japan? När jag var där för några år sedan lärde jag mig ett par saker som gör vardagen lite finare. Bland annat hur man kan slå in olika föremål med hjälp av särskilda tyger/sjalar kallat furoshiki. Sambon och jag köpte med oss några mindre sådana tyger och använder dem för att pimpa våra annars så trista matlådor i plast. Det gör helt klart lunchen på jobbet roligare. Dessutom utgör själva knuten ett praktiskt litet handtag så att man kan flytta sitt paket på ett enkelt sätt (inte så värst komplicerat annars heller, men ja ja, ni fattar grejen).
 
Bra sätt att transportera barnmaten på också.
 
1 Småstadsfrun:

skriven

Sådana här fina och fiffiga grejer tycker jag om! Riktigt kul idé (var annars än från japan liksom)

Svar: De orkar alltid göra det lilla extra med till synes obetydliga saker i det där landet.
Sara

2 Josefin - Vinn ett EGOPAKET FRÅN GNIZTRA!:

skriven

Ett bra sätt att slå in julklappar på också så blir omslaget en del av presenten! =)

Svar: Ja, vad smart! :)
Sara

3 lovisa:

skriven

nej men så smart! gillar verkligen idén med julklappar också, går ju att göra väldigt miljövänligt!

Svar: ja, eller hur! Ska prova att ge bort nånting inslaget i en tjusig scarf nån gång.
Sara

Kommentera här: