Lucka 2: En bild på något gott du ätit i år

I somras var vi i Portugal tillsammans med svärföräldrarna. Inom två dagar hade jag givetvis lyckats bli sjuk. Antagligen för att jag drack vatten direkt från kranen i hettan. I två veckor höll jag ut innan jag pallrade mig iväg till doktorn. Är så envis när det gäller läkarbesök. Jag viftar alltid bort symptom och håller ut i förhoppning om att de ska försvinna av sig självt. Nu gjorde de inte det utan blev istället värre. När jag väl fick medicin var jag botad inom ett par dagar. Blir så trött på mig själv. Hade jag gått direkt hade jag kunnat njuta de där två veckorna. Nu var jag istället tvungen att äta buljong tre gånger per dag, ligga till sängs och titta på när de andra skyfflade i sig den ena portugisiska godsaken efter den andra.
 
När jag väl var frisk nog att äta vanlig mat fick jag välja vad jag ville. Rui och svärföräldrarna slavade i köket för min skull. Jag valde grillad fisk och potatis - typisk portugisisk läckerhet. Alltså, jag tror aldrig jag har ätit något så gott! Efter fjorton dagar buljong var det här himmelskt. Det skiljer väl ungefär fem minuter mellan bild ett och två. Jag gjorde så att säga tabberas på min egen önskemåltid.
 
(Lucka nr 2 i Emilys julkalender)
1 Mathilda:

skriven

Grillad fisk kan ju vara bland det godaste som finns!

Svar: Verkligen! Man borde göra det oftare.
Sara

2 Hanna Karlsson:

skriven

Jag har aldrig ätit grillad fisk..

Svar: Du måste prova. Mycket gott.
Sara

3 Elena :

skriven

Tack snälla!

Följ gärna min nya blogg där jag bland annat kommer skriva om graviditeten. :)

Svar: Ska definitivt kika in. :)
Sara

Kommentera här: