Lucka 3: En bild på någon du älskat i år

Föga förvånande kanske men det är den här lilla krabaten jag slösar alla mina positiva känslor på. Ibland tittar jag på honom och tänker att det faktiskt finns folk i världen som gör såna här små illa. Som i n t e beskyddar dem för allt vad de är värda och ger dem kärlek och omsorg. Det är en så vidrig vetskap. Innan jag fick barn tyckte jag förstås också att det var fasansfullt. Men när man vet hur djup kärleken till ens eget barn är blir tanken på alla knyten som far illa helt outhärdlig. Den stora kärleken gör alla hemskheter extra påtagliga. Det där är ju inte på något sätt någon banbrytande åsikt, men jag är så mitt uppe i upplevelsen av att allt nu för tiden känns så starkt att jag var tvungen att uttrycka den någonstans.
 
(Lucka nr 3 i Emilys julkalender)

Kommentera här: