Lucka 4: En bild du tog när du kände dig sorgsen/deppig/ledsen

Det brukar hjälpa lite att gå på promenad när de där melankoliska dagarna kommer. Då när tunga minnen kommer över mig och jag grubblar över hur saker och ting hade varit om bara inte... Det finns ett stall inte långt från mitt hus som jag brukar passera när jag ska till sjön. Det är nästan alltid hästar ute och jag brukar passa på att klappa deras mjuka mular och prata lite försiktigt med dem. De är de vackraste djuren jag vet. Djur överlag är läkande för själen, tycker jag. Mitt liv har varit väldigt jobbigt tidigare och jag har alltid sökt mig till djuren när jag behövt tröst. Där finns inget mörker eller elakt beräknande.
 
(Lucka nr 4 i Emilys julkalender)
1 Emelie:

skriven

Vill också alltid vara nära djuren när jag är ledsen. Djur är fantastiska.

Svar: Varma och mjuka och snälla.
Sara

2 Maria Ekblad:

skriven

Jättefin bild. Jag gillar också vara nära djur när jag är ledsen eller stressad.

Svar: Tack! Man förstår att vissa sjukhem skaffar katt eller hund som kan trösta patienterna.
Sara

Kommentera här: