Drömmar om takeaway

För en liten är det mycket som är spännande i världen. T ex att gå utanför dörren och allt plötsligt är blött. Hur gick det till? En massa växter och djur att prata med. Jag springer mest efter och försöker se till att han inte går för nära några farligheter. Yes, det blir väldigt mycket spring nu för tiden. Så pass mycket att jag knappt får i mig mat vilket betyder att jag rasat i vikt. Gillar det inte alls och har därför gjort ett måltidsschema som jag ska försöka komma ihåg att hålla. Det är svårt när tankeverksamheten mest går åt till att försöka få i ungen nåt att äta och gärna att han också sitter still vid matbordet. Jag känner inte själv av hungern när all energi går åt till att passa. Dumt eftersom jag ju behöver fylla på energin för att kunna springa efter den lilla klätterapan. Moment 22. Dags att bryta den destruktiva spiralen och börja käka.
 
1 ISA:

skriven

måste bara säga att stora regnkläder på barn = mycket sött!
Och sen det här med att själv äta.. måste vara en svår balans det där att prioritera sig själv när någon annan kanske känns viktigare!? Hoppas du hittar någon bra metod som funkar! kram

Svar: Ja precis, det är ett evigt huvudbry det där med barn och mat. Det är ju mitt jobb som förälder att se till att han äter, så då känns min egen lunch rätt oviktig. När det väl är tid för mig att äta ränner gossen omkring så då hinner jag inte få i mig så mycket. Mycket dumt. Fast den lilla smalisen är himla gullig i sina för stora regnkläder i alla fall. Kram
Sara

2 Amanda Niclasson:

skriven

Så härliga bilder!

Svar: Tack tack!
Sara

3 ɑ n n i k ɑ:

skriven

Härliga bilder!

Svar: Tack ska du ha!
Sara

4 Sandra:

skriven

Alltså det gula regnstället får mitt hjärta att banka lite extra. Så gulligt :D

Svar: Haha, han får verkligen pulsa i de där stora galonisarna. Men han verkar gilla dem. Har dem gärna ihopknöglade i en hög på huvudet när vi är hemma.
Sara

5 Ida Nilsson:

skriven

Jag kan hålla med om att det är enkelt att glömma av att äta. Oftast när jag kommer på det äter jag något snabbt onyttigt istället = det går uppåt på vågen. Middagar lagar jag alltid, men det kan ibland vara svårt om det inte räckt till lunch dagen efter tycker jag..

Svar: Ja, samma här. Och bara för att det blivit så många snabba, onyttiga mål de senaste månaderna försöker jag att inte köpa hem sånt. För att tvinga mig själv laga nåt ordentligt istället. Men så glömmer jag bort det med. Inte bra. Man får väl ta tag i sånt när ungen är större.
Sara

Kommentera här: