Sommarflod

Ån vid vår stuga i norrland är mer som en älv efter alla hällregn. En kväll trodde jag att det blivit något fel på min dator eftersom den aldrig ville sluta surra. Sedan insåg jag att det var naturen där ute som lät. Det är som att bo vid en hårt trafikerad väg. Den fräsande ytan närmar sig staketet till vår trädgård i skrämmande takt. Stenen vi brukar bada vid är nu långt där nere i djupet. Ramlar man i skulle man inte orka hålla sig fast någonstans. Så vi undviker det. Istället håller vi oss inne. Fikar och läser böcker och gör sånt där man inte tar sig tid till annars.
 
1 Maja:

skriven

Åh, vad fint det verkar vara i Norrland. Har aldrig åkt dit men jag skulle vilja åka dit någon gång. Ser väldigt mysigt ut :)

Svar: Jamen, gör det! Norrland är ju typ halva Sverige så det finns många mysiga platser att välja på.
Sara

2 Elisabeth:

skriven

Åh så fint! regn är typ det mysigaste som finns :)

Svar: Ja, jag gillar det också. I lagom doser. :)
Sara

3 Malin Hyving:

skriven

Här söderöver har det varit strålande sol och varmt, så pass att jag börjar tröttna på det. Åker till Ångermanland imorn och det får gärna regna lite där, så man har en ursäkt att sitta inne och uggla med en bok.

Svar: Vad härligt med värme! Men jag förstår känslan att längta till regnväder. Som svensk har man det ju i sig att man ska "passa på att gå ut" så fort det blir sol. Är det sol för länge börjar det där bli lite stressande. Skönt då när det kommer oväder och löser det hela åt en.
Sara

Kommentera här: