Vindöga på fornnordiska

Babel har börjat igen! Favoritprogrammet numero uno. Och med konstnären etc Marie-Louise Ekman som gäst dessutom. Hon är så fruktansvärt cool och inspirerande. Det har skrivits en bok om henne som jag gärna vill läsa. Kanske i höst på tunnelbanan till och från jobbet? Åh, det var så längesedan jag läste nåt annat än Lotta på Bråkmakargatan. Jag känner att en biografi som första vuxenbok skulle sitta som en smäck. Vi har det här grafiska trycket av M-L liggande i vår rama-in-hög. R köpte det när han själv tryckte bilder på Grafikens hus, ett par månader innan hela byggnaden brann upp (frid över dess minne). Vi borde verkligen ta tag i den där högen snart. Två bildmänniskor som knappt har en enda tavla på väggarna hemma. Skämmes!
 
Jag skulle förresten gärna trycka nåt jag också.
Och skriva nåt.
Och läsa mer.
Och rita.
 
Kalla höstvindar har svept in över mitt sinne och kickat igång inspirationen igen. Nystart i kroppen. Tjolahopp.
 
1 Sandra:

skriven

Vill också göra allt det där sista du skriver. Annars tänkte jag bara säga att den första bilden verkligen var något speciellt!

Svar: Å, tack! Ja, hur ska man hinna med allt man vill göra egentligen? Lyxproblem egentligen, men ändå...
Sara

Kommentera här: