Veckan via tingen: Vecka 7

Måndag
Sambon visade mig en bok han fått som handlade om japanska köksgeråd. Extremt specifik bok. Den andra han fick handlade om keramik som står på hyllor. Han satt och pratade länge med handen på detta uppslag. Jag hörde inte ett ord av vad han sa. Jag hade nämligen precis köpt en steamer i bambu åt honom i födelsedagspresent och koncentrerade mig hårt på att inte berätta det för honom.
 
Tisdag
Började så smått rensa ur garderoben. Försökte bena ut vilka färger och mönster jag gillar. Det är ett större projekt än jag trodde det här med att kasta ut strunt och behålla sånt jag gillar.
 
Onsdag
Födelsedagsbarnet och jag gick på bio och åt middag ensamma för andra gången i Stockholm på ett år. Det behövdes verkligen. Inte bara jobba, gå hem, laga mat och sova vecka efter vecka. Jag kände mig som en turist i min egen stad. Blev helt upprymd av att se andra människor och prata om annat än barn en liten stund.
 
Torsdag
Spontanköpte nästan en pälsmössa på Stadsmissionen eftersom jag tyckte jag såg så rysk ut i den. Lyckades lägga band på mig i sista sekund vilket var tur känner jag nu när jag ser bilden. Ser mer ut som att jag har Noahs teddybjörn på huvudet än att jag är en Anna Karenina-lookalike.
 
Fredag
Jag hittade ett SL-kort på vägen hem från ICA. Snabbt stoppade jag det i fickan. Gick sedan och funderade på huruvida jag skulle behålla det eller ej. Bestämde mig för att kolla när det gick ut eftersom det kändes fel att sno ett nytt kort eller ett skol- eller pensionärskort. På väg till tbanan försökte jag hitta min egen biljett. Den var borta. Insåg snart att det var mitt eget SL-kort jag hittat och tänkt stjäla. Kände mig lurad och besviken på mig själv.
 
Lördag
Upphittat nummer 2: favoritnappen som vi tappade på vår promenad för ett tag sen dinglade i en buske inte långt från vårt hus. Skönt att grannarna är ärliga människor i alla fall.
 
Söndag
Mamma vill att jag lär mig spela dragspel och för familjetraditionen vidare. Hon spelade Gärdebylåten för mig. Jag är glad om jag lär mig hitta C bland alla de där knapparna.
 
1 Robex Lundgren:

skriven

coolt

2 Kejsar Augustus:

skriven

Lyllo! Jag vill också lära mig spela dragspel! För övrigt var du fin i mössan.

Svar: Längtar efter dig, kejsarn! Skulle vilja komma å hälsa på.
Sara

3 Sandra Lundin:

skriven

Älskar det här inlägget! Alla bilderna och sen texten <3 Speciellt dragspelsbilden också.

Svar: <3!
Sara

4 Maria Ekblad:

skriven

Åh tappade nappar... Minns en traumatisk händelse när jag var typ 4 och vi tappade hela mitt snöre med alla mina nappar i havet från kajen haha.

Svar: Haha, usch, jag hoppas att du hämtat dig från det hemska!
Sara

5 K.A:

skriven

Jaaaaaauuu! Komsi kom!

Kommentera här: